close


h Whole Wide World g

ByWreckless Eric

 

When I was a young boy  (我還是小男孩的時候)

My mama said to me  (我媽媽告訴我)

There's only one girl in the world for you  (這世上只有一個女孩是你的)

And she probably lives in Tahiti  (她也許住在大溪地)

 

I'd go the whole wide world  (我要走遍全世界)

I'd go the whole wide world  (我要走遍全世界)

Just to find her  (只為了找她)

 

Or maybe she's in the Bahamas  (她也可能住在巴哈馬群島)

Where the Carribean sea is blue  (在蔚藍的加勒比海邊)

Weeping in a tropical moonlit night  (熱帶的夜晚月光下她眼中含淚)

Because nobody's told her 'bout you  (因為沒人告訴她你在哪裡)

 

I'd go the whole wide world  (我要走遍全世界)

I'd go the whole wide world  (我要走遍全世界)

Just to find her  (只為了找她)

I'd go the whole wide world  (我要走遍全世界)

I'd go the whole wide world  (我要走遍全世界)

Find out where they hide her  (找到他們藏她的地方)

 

Why am I hanging around in the rain out here  (我為何留在這裡,在雨中徘徊)

Trying to pick up a girl  (試著挑出一個女孩)

Why are my eyes filling up with these lonely tears  (我的眼中為何含著寂寞的淚水)

When there're girls all over the world  (明明世界上有那麼多女孩)

 

Is she lying on a tropical beach somewhere  (她是不是躺在某個地方的熱帶沙灘上)

Underneath the tropical sun  (晒著熱帶的太陽)

Pining away in a heatwave there  (在熱浪中日漸消瘦)

Hoping that I won't be long  (盼望著我不久就會出現)

 

I should be lying on that sun-soaked beach with her  (我應該和她一起躺在那片被太陽晒透的沙灘)

Caressing her warm brown skin  (輕撫她溫暖的棕色皮膚)

And then in a year or maybe not quite  (然後在一年後或者還不到的時間)

We'll be sharing the same next of kin  (我們會有共同的血親)

 

I'd go the whole wide world  (我要走遍全世界)

I'd go the whole wide world  (我要走遍全世界)

Just to find her  (只為了找她)

I'd go the whole wide world  (我要走遍全世界)

I'd go the whole wide world  (我要走遍全世界)

Find out where they hide her  (找到他們藏她的地方)




一首很好聽的英文歌 ,是電影"口白人生"裡面的其中一首歌,很可愛又帶點搖滾個可愛歌曲。

arrow
arrow
    全站熱搜

    老余 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()